Let's go!! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Henk Tilma - WaarBenJij.nu Let's go!! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Henk Tilma - WaarBenJij.nu

Let's go!!

Blijf op de hoogte en volg Henk

03 Oktober 2015 | Indonesië, Kuta

Ongeveer 4 jaar geleden had ik een soort van mislukte Siso (singer-songwriter) periode. Heb in die tijd wel eens geprobeerd om teksten te schrijven, maar vaak hield het bij 4 regels wel op en gooide ik het papiertje weg. Daarbij komt dat ik niet kan zingen, dus faalde het allemaal vrij hard. Wat wél weer leuk is, is dat ik vorige week een papiertje vond met een tekst van toen. 1 van de zinnen die ik schreef was 'ik stap op het vliegtuig, opzoek naar de witte stranden, verder geen doel voor ogen, we zien wel waar we landen.' Dit vond ik stiekem toch wel leuk om te lezen, want hieruit blijkt toch echt dat ik hier al jaren van droom. Lekker op het vliegtuig stappen en zien waar de wind je brengt. Dit is precies wat ik nu doe. Ik heb een enkeltje Bali geboekt, daar alleen het eerste hostel geboekt en ter plekke kijken waar ik heen wil. Vanaf Bali een enkeltje Australië, zonder te weten welke kant ik daar op wil en hoe lang ik weg blijf. Aan de ene kant spannend, maar aan de andere kant geeft dat heel veel vrijheid.

En ja, dan is het opeens zo ver. Alleen de heenweg was voor mij al een hele ervaring. 17 uren vliegen via China. Vond het alleen al bijzonder om tussen alle Chinezen door de strenge douane te gaan, terwijl Marco de drugshond even een snuffeltje nam om te kijken of ik niet per ongeluk de verkeerde poedersuiker had meegenomen.

Eenmaal aangekomen op Bali is alles een nieuwe en leerzame ervaring. De eerste 50 meter op Balinese grond zonder overdrijven door 20 taxichauffeurs aangesproken voor mijn eerste ritje. Uiteindelijk bij 1 in gestapt en natuurlijk goed hard genaaid als het gaat om geld. Twee keer te veel betaald als ik de mensen uit het hostel moet geloven, maar het spelletje van het onderhandelen moet ik nog een beetje leren, haha.

Na het inchecken in het hostel richting de binnenstad gegaan. In een restaurant/discotheek twee Fransen ontmoet waarmee ik de afgelopen twee dagen heb opgetrokken. Mooie avond op stap en lekker lopen feesten tussen de vele locals. Terug bij het hostel zaten 5 locals te jammen met 2 gitaren en een djembe. Ze vroegen of ik er bij kwam zitten en heb een half uur met ze gejammed. Gelukkiger kun je mij niet maken op zo'n moment. Puur genieten.

Vandaag (zaterdag 3.10) is voor mij een iets mindere dag. Mijn maag moest zegmaar nogal wennen aan het Balinese voedsel. Nu dus even rustig aan doen en hopelijk morgen (als ik weer fit ben) verder trekken richting de rijstvelden in het plaatsje Ubud.

Nou.. dat was alweer een heel verhaal. We zien wel waar we uitkomen.. Misschien blijf ik een maandje weg, misschien een aantal maanden.. We gaan het zien. Eerst maar even beter worden in ieder geval.

Thanks for reading! Groetsjess!

  • 04 Oktober 2015 - 22:05

    Papa:

    Hoi Henk,

    Leef je droom jongen! Geniet van alles wat je ziet en doet.
    Als de rest van je verhalen zo mooi worden als deze, dan zal het geen straf zijn om ze te lezen.
    Ga zo door!

    Groetjes, papa en mama

  • 04 Oktober 2015 - 23:28

    Tante Griet/Oom Joop:

    Dank je wel Henk, dat wij door je reisverslag deelgenoot mogen zijn van het beleven van je droom.
    Blijf genieten!

  • 06 Oktober 2015 - 14:26

    Mieke:

    Leuk verhaal Henk. Ik heb er van genoten. Have fun. Groetjes.

  • 10 Oktober 2015 - 04:28

    Maaike K:

    Geniet en neem vooral de tijd! Je manier van schrijven is echt leuk. Cheers

  • 10 Oktober 2015 - 16:44

    Ome Jappie En Tante Titia:

    Wat een leuk verslag, Henk! En wat een bijzondere tijd voor je. Fijn dat je ons op deze manier op de hoogte houdt. We hopen dat je intussen helemaal opgeknapt bent en dat er nog veel verslagen volgen. Lekker doorstrune!

  • 10 Oktober 2015 - 17:11

    Oom Floris En Tante Joke:

    Hoi Henk,
    Leuk je verhaal even te lezen!
    Jammer van je maag/darm probleem. Hopen voor je dat het snel opknapt.
    Dan kun je weer lekker verder genieten van het mooie eiland!
    Groetjes oom Floris en Tante Joke

  • 27 Oktober 2015 - 21:11

    Jisca:

    Haha Machtig zo herkenbaar stukje Bali en je eerste paar meters op Balinese grond:p
    Altied blijven opletten daar ze nakken je hard;)

    Enjoy Henk!

Tags: Oppestruun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kuta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2016

Countrylife

06 Maart 2016

Roadtrip Sydney - Perth

13 Januari 2016

Laatste stuk oostkust en Sydney!! #genieten

24 November 2015

Oostkust

26 Oktober 2015

Bali -> Australië
Henk

Gewoon even lekker op de struun joh!

Actief sinds 29 Sept. 2015
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 4737

Voorgaande reizen:

29 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: