Bali -> Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van Henk Tilma - WaarBenJij.nu Bali -> Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van Henk Tilma - WaarBenJij.nu

Bali -> Australië

Blijf op de hoogte en volg Henk

26 Oktober 2015 | Australië, Cairns

Su.. alweer dik drie weken onderweg. Wat gaat de tijd snel als je het leuk hebt. De eerste twee weken Bali lijken alweer maanden geleden, terwijl ik nog maar 9 dagen in Australië zit.
Bali was in 1 woord geweldig. Super mooie stranden, hele gastvrije mensen, veel leuke backpackers en niet onbelangrijk een lekker temperatuurtje rond de 30 graden.

Wat ik allemaal heb gedaan is natuurlijk teveel om zo even te beschrijven in een blogje, maar de foto’s op Facebook geven denk ik een goede indicatie.

Toen ik nog thuis was wisten heel veel mensen al dat ik deze reis ging maken. Heel veel vonden het heel bijzonder, en soms zelfs raar dat ik in mijn eentje ging reizen. ‘Durf je dat wel?’, ‘voel je je dan niet alleen?’ en ‘wil er niemand met je mee dan?’ waren de meest voorkomende vragen. Natuurlijk vond ik het wel spannend, maar dat maakt het juist leuk. Lekker op het vliegtuig stappen zonder dat je eigenlijk weet wat je te wachten staat. En dat alleen reizen.. heerlijk! Lekker je eigen gang gaan, met niemand hoeven overleggen over je reisplannen, overal zo lang blijven als je wil.. ideaal. Ik was van plan om ongeveer 5 dagen in Cairns (rechts bovenin Australië) te verblijven. Het plaatsje waar ik naartoe vloog vanaf Bali. Onderhand zit ik 9 dagen in Cairns (waarvan 5 in regenwoud hier vlakbij) en ben van plan hier nog wat dagen te blijven. Heerlijk sfeertje hier. Op dit moment zit ik met mijn laptopje in het stadspark met uitzicht over de oceaan. Mensen om me heen zijn aan het picknicken, bbqen, muziek aan het maken en aan het zwemmen in het publieke zwembad. Het zwembad is aangelegd omdat er niet in de oceaan gezwommen mag worden i.v.m. haaien. Heerlijk sfeertje hangt hier dus!

Dit zijn mijn eerste uurtjes dat ik weer even alleen ben sinds vorige week, dus ik zit hier wel even lekker. Ondanks dat je alleen reist ben je vrijwel nooit echt alleen. Heb alleen op Bali een dag gehad dat ik even niemand had om dingen mee te doen, omdat het een raar hostel was, maar dat is dan ook wel weer even lekker. Verder ben ik dus altijd met anderen mensen. Het ontmoeten van mensen gaat hier zo gemakkelijk. Op je kamer in je hostel: ‘where are you from?’ en je hebt een gesprek. Het mooie van het praten met veel mensen is dat je ook hele verschillende en bijzondere verhalen hoort. Zo heb ik o.a. een Fransman ontmoet die al 2 jaar aan het reizen is en o.a. 2 maanden illegaal taxichauffeur is geweest in Nieuw-Zeeland, een Canadees die met een vervalst diploma Engelse les gaat geven in Bali en een Nederlandse familie met kinderen van 8 die al 2 jaar lang over de wereld aan het zeilen zijn en ga zo maar door. Iedereen heeft weer een eigen verhaal en zit toch in de zelfde relaxte flow en dat maakt het allemaal zo leuk.
Maar wat doet Henkie dan allemaal in Cairns? Ja.. vrij weinig eigenlijk, haha. Eerste 3 nachten goed op stap geweest en de dag erna uitbrakken in het park. En ja, feesten kan hier heel goed. Ik heb 2 nachten verbleven in het beruchte Gilliganshostel. Een hostel met 800 bedden en een eigen discotheek. Verhalen die ik er over hoorde bleken de eerste nacht inderdaad al te kloppen. Rond 6:00 ’s nachts werd ik wakker in mijn stapelbedje, want het bed trilde een beetje. Ik denk wat ik hier aan de hand.. Bed begint steeds sneller heen en weer te gaan en toen begon het kwartje te vallen. De mooie blonde dame boven me had in de club een Engelse gast aan de haak geslagen en dan is het dus blijkbaar heel normaal om de nacht dan gezamenlijk voort te zetten in een stapelbedje in een zaal met 7 anderen. Dus terwijl zij lekker bezig waren een metertje boven mij, zat ik rustig mijn mobiel te checken totdat het 5 minuten later wel een aardbeving leek van 8 op de schaal van Richter. Gelukkig was dat het laatste offensief van de Engelse jongeman en kon ik weer lekker slapen.

Heel anders weer was het verblijf in het regenwoud. Geen bereik, geen wifi, geen Engelse en Zweedse dames op hoge hakken, maar gewoon slapen in een tentje op een matje van 2 cm. Heerlijk! Hagedissen van een meter lang die langs je tent kruipen, ik houd ervan. Vorige week 3 Duitsers en 2 Nederlanders ontmoet. De Duitsers waren met 2 auto’s en hadden nog 3 plekken over voor een tochtje van 5 dagen. Dus zonder te weten waar ik eigenlijk heen ging, mooi mee gegaan en op super vette plekken terecht gekomen. Onze camping zat tussen de enorme bomen, maar als ik 50 meter liep zat ik op het strand. Lekker man! Om 5:30 je wekker zetten om de zon op te zien komen en dan gewoon verder pitten op het strand. Genieten zulke dingen. In die 5 dagen een paar tripjes naar watervallen gedaan, krokodillentocht gedaan en heel veel op compleet lege stranden gechilled.

Nu weer in Cairns in een relaxed hostel waar ik even een plan moet maken voor de komende dagen/weken. Ik zit hier wel gezellig, maar heb geen idee hoe ik alles zo ga doen. Hoe ik ga reizen, met wie, hoelang en waarheen. Op zich wel handig om even over na te denken, dus ik ga zo lekker met mijn laptopje even op onderzoek uit.

Nou dat is wel weer genoeg geouwehoerd voor vandaag. Ohja, mijn mobiel heeft zwemles gekregen in de oceaan, en heeft zijn diploma niet gehaald, dus ben even niet meer bereikbaar via mijn telefoon.. Groetjesss

  • 26 Oktober 2015 - 23:21

    Johan:

    Chill on man!!

  • 27 Oktober 2015 - 19:00

    Marja:

    Leuk allemaal, Henk! Geniet ervan!

  • 01 November 2015 - 12:07

    Jan:

    Moai man. Wat kinst goed skriuwe. Genietsje derfan.
    Belangrijke dag vandaag voor Heerenveen en Leeuwarden: it giet oan.

  • 05 November 2015 - 08:01

    Titia:

    Wat klinkt dat allemaal goed zeg! #gazodoor
    Kun je overal goed eten?

  • 28 December 2015 - 22:36

    Eline:

    Henkieeee!! Eindelijk heb ik je site gevonden op advies van Fokje! Zo leuk om te lezen.. Helemaal dat stuk over die aardbeving

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2016

Countrylife

06 Maart 2016

Roadtrip Sydney - Perth

13 Januari 2016

Laatste stuk oostkust en Sydney!! #genieten

24 November 2015

Oostkust

26 Oktober 2015

Bali -> Australië
Henk

Gewoon even lekker op de struun joh!

Actief sinds 29 Sept. 2015
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 4723

Voorgaande reizen:

29 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: