Oostkust - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Henk Tilma - WaarBenJij.nu Oostkust - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Henk Tilma - WaarBenJij.nu

Oostkust

Blijf op de hoogte en volg Henk

24 November 2015 | Australië, Noosa Heads

Dag allemaal! Weer even een update vanuit het mooie en warme Australië. Het laatste verhaaltje schreef ik vanuit Cairns. Sinds ik uit Cairns ben vertrokken is het echte reizen begonnen. De oostkust waarover ik al maanden droom ga ik nu mijn eigen maken. Lukt aardig tot nu toe moet ik zeggen. Ik heb een tijdje gereisd met een groepje Nederlanders. De ene keer gaat 1 zijn eigen weg en komt een andere er weer bij, maar al met al zijn we vaak wel met een leuke groep. Op dit moment zit ik in Noosa en ben ik met de Brabander Luuk, die ik in Cairns heb leren kennen en met twee Duitse jongens. Een paar van de groep Nederlanders zien we de komende week weer ergens op de route.
In de afgelopen 2 weken veel mensen leren kennen die je op veel verschillende plekken ook weer tegen komt. Zo ben ik twee Deense meisjes al in 5 verschillende plaatsen tegen gekomen, wat best grappig is om te zien.
In Cairns op zoek gegaan naar een auto om te kopen, maar helaas niet gelukt voor mijn budget. In Cairns zijn namelijk de auto’s duurder dan in de rest van het land. Ook het vinden van een geschikte rideshare (lift) is niet gelukt en dus zat er niks anders op dan de Greyhound te pakken. Dit is een busmaatschappij die ongeveer 4 keer per dag een bus laat vertrekken en waar je dus gemakkelijk van plek naar plek kan reizen. Op zich ideaal, omdat je niet met gekloot zit met een auto die misschien na een week half uit mekaar valt, maar mis de vrijheid wel heel erg. In het regenwoud was het wel heel lekker om met die Duitsers mee te rijden. Op elk mooi uitkijkpuntje, watervalletje en mooie strand even stoppen.. dat is het echte gevoel van vrijheid, maar dat zat er voor de oostkust dus helaas even niet in. Maar geen panieeeek!!! Want het is hier focking awesome dude, zoals ze dat hier zeggen.

Ik heb mijn reis richting het zuiden afgetrapt met een skydive. Hoe vet is dat!? Van te voren niet gedacht dat ik dit zou doen, maar eenmaal in Australië stijgt het yolo gehalte met de dag. Ah joh, flikker me maar uit een vliegtuig.. en dan ook nog €200,- betalen.. Bist gek ofsu. Misschien een beetje, maar het was tot nu toe wel een van de mooiste dag van mijn reis. Eerst dus die skydive, wat iedereen minimaal 1 keer in zijn leven zou moeten doen, en daarna de bus gepakt naar Mission Beach. Het pittoreske stadje, 3 uur van Cairns, waar op zich geen reet te doen is. Dit had ook wel weer wat, want omdat alle kroegen om 00:00 uur dicht gingen, ging iedereen het strand op om een kampvuur te maken. Een Engelse chick had een gitaar mee en kon nog zingen ook.. biertje erbij, zelf gitaar spelen en samen met de rest vals zingen.. Gelukkiger kun je mij niet krijgen na zo’n dag.
Stop 2 met de bus was Townsville. Hier de ferry gepakt naar Magnatic Island en onderweg de zonsondergang gezien. Dit eiland staat bekend om de vele Barbie auto’s die er rond rijden, de Walibies die rondhuppelen en de wilde Kualas die 20 uur per dag in een boom slapen (dat doet elke Kuala trouwens). Paar mooie dagen gehad. Zelf rondgetourd in een van die lelijke barbieauto’s en wandelingen gemaakt naar vette uitzichtpunten, met onderweg Kualas. Vette shit!
4 dagen later de bus gepakt van Townsville naar Airlie Beach.. Goh, wat een week was dat zeg. Airlie beach heeft een beetje het sfeertje van Mallorca ofzo, maar dan in het klein. Elke avond gaat iedereen op stap en doet de dag erna natuurlijk niks behalve bij het openbare zwembad liggen en zonnen. Hier heb je van die avonden dat je een random club binnen stapt en net een wet t-shirt contest begint en in de volgende tent 125 dollar wint en het voor mekaar krijgt om dat binnen een uur weer uit te geven. In Airlie beach zelf 4 nachten verbleven en de andere 2 nachten op een zeilboot geslapen. Een echte bizar mooie tour op een boot met 30 anderen over de Whit Sundays. Dat is een eilanden groep naast de oostkust wat gewoonweg enorm mooi is. Hoogtepunt van de trip was toch White Haven Beach. Het op 2 na mooiste strand van de wereld, waar een maand geleden nog scenes voor de Pirates of the Caribbean is opgenomen. Daar 4 uur rond gehuppeld over het witte strand en tussen de roggen en kleine haaien in de blauwe zee. Weer terug op de boot werden ze ‘savonds verblijd door een dolfijn die om onze boot aan het zwemmen was. Mooi moment, wat zelfs voor de bemanning vrij speciaal was. Dag erna zwommen er zelfs 10 dolfijnen met ons mee toen we weer naar Airlie beach aan het varen waren. Al met al een onvergetelijke trip! Dag erna weer een momentje te pakken dat je denkt van: ach, je bent hier maar een keer in je leven, dus laten we even een vliegtuigtripje doen over de Whit Sundays. Beste keuze ooit, want dit is tot nu toe het mooiste wat ik ooit heb gezien. Een uur gevlogen over al die eilanden, mooie stranden en het Great Barrier Reef.. Het grootste rif van de wereld, wat ook van boven onbeschrijfelijk mooi is.
Vanaf Airlie de nachtbus gepakt naar Agnes Water waar we even een dag tot rust zijn gekomen. Dag er na weer een mooie actieve dag gehad. Begonnen met een stukje hardlopen met Iris en Sake en een enorme kangoeroe gespot, daarna mijn eerste surfles gehad en daarna de Scooteroo tour gedaan. Dit was ook enorm vet. Een tour met ongeveer 25 mensen. Allemaal op een Amerikaanse scooter, die lijkt op een motor. Iedereen leren jacks aan, fake tattoos en een helm op. Vet man.. Beetje touren op die opgevoerde scooters die 80 km/u gaan en onderweg zo’n 40 kangoeroes tegen gekomen!
Goh, als ik nu na 3 weken weer een verhaaltje typ, waar ik nauwelijks tijd voor heb/neem, besef ik pas echt hoeveel vette dingen ik doe in zo’n korte tijd. Een van de vetste dingen tot nu toen kwam onverwacht. Dat zijn vaak de leukste dingen. Een gast die ik in de kroeg had ontmoet had namelijk zijn paraglide spul mee en vroeg of ik de dag erna mee wou voor een vluchtje over de mooie stranden. Zo gezegd zo gedaan, en zelfs twee vluchten mogen maken en de zonsondergang vanuit de lucht bekeken.. Muziekje erbij, landen op het strand. Vet hoor.. En dat zonder een cent te betalen. Heerlijk die onverwachte dingen.
Dag erna naar Fraser Island gegaan, wat volgens de gids het gevaarlijkste eiland is van de wereld, wat dieren betreft. Hier zitten namelijk de dodelijkste spinnen en slangen en gevaarlijke dingo’s.. Weest wel.. van die gekke wilde honden die hier al een paar mensen hebben doodgebeten de laatste jaren. Op dit eiland 3 dagen rond getourd in een 8 persoons Jeep en vette plekken bezocht. Avontuurlijke paar dagen waren dat! Ook weer met een super leuke groep van 30 man ofzo.
Op dit moment zit ik in Noosa, waar ik mijn Australian dream ga voortzetten de komende dagen. Wat we daar gaan beleven gaan we allemaal zien. Ik laat me verrassen in ieder geval, want heb hierna niks meer geboekt. Moet zo wel ergens werk gaan zoeken, want de centjes vliegen snel de portemonnee uit. Nou dat was m wel weer voor vandaag.. Als je het verhaaltje hebt gelezen lijkt het me leuk als je even een reactie plaatst of even op een andere manier laat weten dat je het verhaaltje hebt gelezen. Lijkt me leuk om te weten wie mijn reis een beetje volgen op deze manier! Nou dit is wel weer genoeg voor vandaag.. Cheers guys, see ya!!

  • 24 November 2015 - 20:57

    Titia:

    Man, wat een actie allemaal, geweldig! We hopen dat je straks inderdaad werk kunt vinden want zo te lezen ben je nog lang niet uitgekeken daar. Blijf genieten Henk! Groetjes van het Redúster kluppie.

  • 25 November 2015 - 13:56

    Mieke:

    Nou Henk, het is allemaal VET, wat ik heb gelezen in dit reisverslag. Wat heb je al ontzettend veel leuke dingen meegemaakt. Geweldig. Never A dull moment. Ga zo door met je verslagen, ik geniet er van. Veel plezier verder op je avontuur.
    Groetjes, buurvrouw.

  • 25 November 2015 - 18:54

    Tante Griet En Oom Joop:

    Henk, wat een kanjer ben je. We genieten van je reisverslag en foto's. Geweldig!
    Ga zo door en blijf genieten van je droom

  • 29 November 2015 - 23:05

    Fokje:

    Fantastisch Henk, wat beleef jij mooie dingen en leuk om te lezen allemaal. Heerlijk zo relaxed jij met alles omgaat.
    En ook prachtige foto's!
    Blijf genieten en heel veel plezier!
    Groetjes, Fokje

  • 07 December 2015 - 21:44

    Marja:

    Vet! Ik volg het hoor, haha:)
    Zo gezegd, zo gedaan.

  • 26 December 2015 - 11:41

    De Gutmannen:

    Henk, we wensen dat voor 2016 nog meer van je dromen uit mogen komen. Blijf genieten! We hebben je gister echt gemist, maar zijn vreselijk trots op wat jij doet. Ga zo door.

  • 28 December 2015 - 22:47

    Eline:

    Jajajajaja! Heel gaaf allemaal! Je doet veel leuke dingen en zo te lezen lekker op een onbezorgde manier!! Dat paraglyden.... Daar ben ik wel jalours op! Skydiven hoefde van mij niet zo maar daar heb ik wel naar gezocht! (En niet echt passends gevonden)
    Anyway! Jij doet het maar mooi allemaal! Heel goed:)! Cheers mate, see ya!;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2016

Countrylife

06 Maart 2016

Roadtrip Sydney - Perth

13 Januari 2016

Laatste stuk oostkust en Sydney!! #genieten

24 November 2015

Oostkust

26 Oktober 2015

Bali -> Australië
Henk

Gewoon even lekker op de struun joh!

Actief sinds 29 Sept. 2015
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 4835

Voorgaande reizen:

29 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: